Hopp til hovedinnholdet

Hva du kan forvente av oss

Mange lurer på hva det vil si å motta karriereveiledning. Her forsøker vi å gi et bilde av hva du kan forvente.

Hva du kan forvente:

  • Fortrolig, nøytral og profesjonell karriereveiledning
  • Å få kartlegge og reflektere over dine ønsker, behov, interesser og forutsetninger, samt dine personlige egenskaper og kompetanser
  • Kunnskap om nødvendig informasjonsinnhenting
  • Hjelp med CV, søknad og jobbintervjutrening
  • Hjelp til selvhjelp
  • Støtte og utfordring
  • Utforskningsverktøy om behov - se også linken om kartlegging
  • Samtaletid ca 1 time
  • Observatør kan være med i samtalen

Taushetsplikt

Vi er en nøytral samtalepartner uten forvaltningsansvar og vi har taushetsplikt.

Vår tilnærming/oppgave

Vår oppgave er å hjelpe deg til å ta gode valg og til å bli en kompetent jobbsøker. Hos oss vil du få profesjonell karriereveiledning forankret i både internasjonal og nasjonal teori og praksis innen fagfeltet. Veiledning er en form for samtale som gir hjelp til selvhjelp. Vi bruker verktøy og metoder fra både veilednings- og coachingfeltet. Det innebærer en del spørsmål som både kan oppleves utfordrende og lærerikt.

Økt bevissthet rundt egne ressurser inspirerer og motiverer de fleste. Bedre kunnskap om deg selv og dine muligheter gjør deg bedre i stand til å tenke rundt din jobbsituasjon og til å ta gode valg for fremtiden. Vi ønsker å støtte deg så godt vi kan.

Kunnskap om deg

Hos oss vil du få muligheten til å kartlegge og reflektere over dine ønsker, behov, interesser og forutsetninger samt dine personlige egenskaper og kompetanser. Vi tilbyr testverktøy om vi vurderer det som hensiktsmessig.

Kunnskap om muligheter

Det finnes veldig mye relevant informasjon om yrker, utdanningsmuligheter og arbeidsgiverer ute på nettet. Vi sitter ikke med nøyaktig, detaljert kunnskap og informasjon om alle, men vårt fokus er å bidra til at du selv kan finne fram.

Praktiske opplysninger

Veiledningssamtalen vil ta 1 time inne på kontoret til den karriereveilederen som du har fått time hos. Du vil kunne behøve mer enn en samtale. Antall samtaler avtaler du etter hvert med din karriereveileder. Vi bruker mye flip-over – dette får du med deg etter samtalen. Ta det med til neste.

Iblant vil det være en tredje person tilstede i samtalen som observatør. Observatøren skal ikke delta i samtalen, men observere hvordan veilederen jobber som et ledd i KST sin kompetanseutvikling. Du blir alltid spurt først og ønsker du ikke dette kan du si fra.

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her. Ikke vis denne meldingen igjen.