Hopp til hovedinnholdet

Hva vi forventer av deg

Vi forventer også noe av deg. Les her om hva vi tenker på.

Vi forventer at du:

  • Er ærlig og direkte i dine samtaler med veilederen
  • Er villig til å reflektere over din personlighet, dine ønsker, behov og ditt arbeidsliv
  • Er klar for å undersøke forskjellige muligheter
  • Er klar for å ta i betraktning tilbakemelding/observasjoner fra veilederen
  • Gjør ferdig alt som er avtalt mellom timene
  • Kommer til avtalt tid, eller avbestiller i god tid
  • Sier ifra med en gang til veilederen om det er noe som ikke fungerer for deg med samtalen
  • Tar med flip-over til neste samtale hvis det har vært brukt
  • Fyller ut en kort, anonym brukerundersøkelse etter siste veiledningstime

Bestilling – avbestilling

Kontinuitet er viktig i effektfull karriereveiledning og vår erfaring er du som kunde får best utbytte av veiledningen når timene er regelmessige. Dersom du må avbestille en time, gjør det i god tid slik at andre kunder kan få tilbud om timen.

Forberedelser – mellomarbeid

Som forberedelse til første samtale ønsker vi at du ser på spørsmålene under linken ”  Nyttig å ha tenkt over før veiledningssamtalen”. Linken er her

Vi forventer at du - så langt som mulig - mellom samtalene gjør det vi har blitt enige om. Vi bruker å utarbeide ”arbeidsplaner” på slutten av hver veiledningstime. Dette er oppgaver du ser vil være nyttig for deg for å komme nærmere din ønskesituasjon. Eksempler på punkter fra en slik handlingsplan er å være aktiv på nettet for å søke info om jobbmarked og utdanningsmuligheter, ta kontakt med potensielle arbeidsgivere, bemanningsbyråer og å bruke sitt nettverk. Det kan også være å jobbe med diverse avklarings- og prosessverktøy for å kunne få frem hva du egentlig vil,  hvem du er som person og  hva du kan .

I veiledningstimene bruker vi bl.a. tegning og skriving på flipover mens vi veileder. Flipover-arket får du med hjem, og vi ønsker at du tar det med tilbake til neste samtale.

Tilbakemelding – arbeidsrelasjon

Effektfull veiledning er avhengig av en god arbeidsrelasjon mellom veilederen og kunden. Det kreves en aktiv samarbeidstilnærming hvor både du og veilederen din tar felles ansvar for samtalen. Vi ønsker at du får best mulig utbytte av veiledningen, vi vil derfor gjerne få tilbakemelding fra deg underveis - ris eller ros.

Veiledningen hos oss er gratis, men vi forventer at du er positiv til å fylle ut en kort, anonym brukerundersøkelse. Den sender vi deg som epost etter siste veiledningstime.

Ellers ønsker vi at du skal slappe av og trives i samtalen med oss.

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her. Ikke vis denne meldingen igjen.